ספריית הדרכה
מוזמנות להצטרף
  • Facebook
  • Google
  • Email

"תעזבי כבר את המסך!"

אמא שפע מסךהאם גם את שומעת את המשפט הזה בווריאציה כזו או אחרת יותר מפעם ביום?
יותר מפעמיים ביום?!

ומה עולה בך, כשאת שומעת את המשפט הזה?!
האם את מגיבה?
האם את מוצאת עצמך מתנצלת? מסבירה?
האם זה משנה לך מי אומר את המשפט ובאיזה הקשר?!

אני לימדתי את בנותיי, במקום לזרוק הערות של "את בטלפון" או את "כל הזמן במסך"
לשאול אותי: "האם זה חשוב?!"

לפעמים אני עונה ש: "כן מאוד, תודה ששאלת".
ולפעמים אני עונה ש: "ת'אמת? לא ממש" ועוזבת בהפגנתיות את המסך.

רתמתי את בנותיי לסייע לי…
כי בעולמינו העיקר והטפל כל כך מתערבבים שרק "שעון מעורר"
חזק במיוחד..יכול להזכיר לנו מה העיקר… עבורנו!

ואם כבר בענייני מסכים אנו מדברות אז הרשי לי להציג לעצמך שאלה
לא פשוטה אך יכולה להיות מאוד משמעותית עבורך, ולא רק בקיץ:

האם המיילים שלך נמצאים ב"הישג ידך", רוב שעות היום?!

אני בחרתי שלא.
זה מאפשר לי לבחור …כאשר אני ב"עבודה" ליד מחשב, אז אני פנויה לענות.
וכן, יש ימים שלמים שאני מרצה/ מעבירה סדנאות/ ברצף של פגישות אישיות וכמעט ולא מגיעה למחשב..
ואת יודעת מה?!
הפלא ופלא – אני לא מפסידה בגלל זה עבודה.
כלומר…
אולי… אפשר להתייחס לזה שלקוחות שלחו מייל ולא עניתי להם באותו הרגע כ"הפסד" של לקוח.
אבל אני מרגישה, שהלקוחות שאני זו שצריכה לתת להם שירות, יפגשו אותי כשאהיה זמינה עבורם.

תמימות?!
אולי. בנתיים זה עובד לי.

אני אישית מאמינה שאין זה נכון להיות זמינה ו"נכונה לפעולה"- 24/7.
לא ללקוחות, וגם לא לילדים (-:
ד"א גם לא 12/5…

אני מאמינה שאני צריכה להיות זמינה כמה שנכון לי.
כלומר מתוך בחירה.

למי שהרעיון שלא יהיו לה מיילים בנייד- נשמע "הזוי"
או לא מתאים לתקופה, יש לי הצעת ביניים:

ליצור מייל אישי ומייל עסקי.
ולהחליט שאת העסקי את פותחת גם בחופשה….

וזה רק אם את ממש ממש מאמינה
שאם לא תהיי זמינה
תפספסי את העבודה.
(המלצה שלי: להגביל ולהגדיר מראש כמה זמן את "משקיעה" בעבודה. עונה. מגיבה. שואלת).

ומה לגבי רשתות חברתיות? משחקים "ממכרים"?
אני אישית מאמינה שאצל רבות מאתנו המסך הפך להיות "בריחה מקומית" מהחיים האמתיים
ואז תמיד צריכה להשאל אותה השאלה:
"מה באמת יקרה אם לא אהיה זמינה?!"
האם זו תהיה שעתה של מהפכה?!

אמר קוהלת: "לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמיים"

מוזמנת לספר לנו כאן למטה איך את מנהלת, אם בכלל, את הזמינות שלך ללקוחות ו/או לאנשים היקרים לך.
זכרי: כשעינייך במסך, הן בהכרח לא אצל מישהו שנמצא מולך/ לידך.
אז איפה את בוחרת לשים את תשומת ליבך?!

נשמח לקרוא תובנות ו/או שיתופים ועצות

מוזמנות לשתףTweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook