ספריית הדרכה
מוזמנות להצטרף
  • Facebook
  • Google
  • Email

לתמחר את עצמי? זה מגעיל אותי!

לתמחרכסף, הוא לא רק כסף. כסף הוא המחיר שאנו משלמים תמורת עוצמה, תמורת טובות הנאה ותמורת מימוש עצמי
והוא גם הגמול שלנו והתרגום הכמותי להכרה מקצועית, לסמכות, עוצמה וערך.

יחסנו לכסף נובע מתפיסות מוקדמות שלנו והבנה שלהן תוביל אותנו למקומות של השלמה והגשמה עצמית.
נשים רבות מתייחסות לכסף בסלידה שנעה על הסקאלה בין חשש וחשדנות ועד לשאט נפש ותחושת "לכלוך" בהתעסקות איתו.
תפיסות אלה נובעות מתבניות חברתיות שהוטבעו בנו, הקושרת כסף עם דרכים בלתי כשרות להשגתו,
כאלה שלא עולות בקנה אחד עם מערכת הערכים שאנו רוצות להציג בעסק שלנו.
אבל אם עוצרים וחושבים, מבינים כי כסף הוא בסך הכל ייצוג מספרי – כמותי של ערך איכותי
שאיתו אנחנו מזדהות ואותו אנחנו רוצות לקדם.
כסף מייצג את המקצועיות שלנו, את המומחיות שלנו את ההצלחה שלנו.
הוא מאפשר לנו להמשיך ולקדם את העסק שלנו בכיוונים של צמיחה ולהגיע להגשמה עצמית.
הכסף שלנו מאפשר לנו לייצר עוד פתרונות מוצלחים עבור לקוחותינו,
להיות טובים יותר עבורם ולהשפיע מהשפע שלנו על סביבתנו.
שפע ממגנט ומדבק, לכן אנחנו לא צריכים להיות נבוכים או מתנצלים בשל השפע שלנו.

חשוב לזכור שהלקוח שלנו בחר להיות לקוח כי אנו מספקים לו תמורה רבת ערך לכספו.
הוא שואב מאיתנו משהו שחסר לו והוא מוכן לשלם תמורתו
ובתשלום זה הוא אומר לנו כי במערכת היחסים בינינו, הוא מכמת את הצורך שלו
שמקבל בעזרתנו מענה בסכום עליו סיכמנו בינינו כתשלום.

לתמחור נכון שמהווה תשלום הוגן והולם עבור המוצר או השירות במקרה זה, יש משמעות עצומה.

תמחור נמוך מדי יוצר יחסי תלות ומחוייבות בין המוכר ללקוח,
כך שהלקוח מרגיש חייב תמידית למוכר בעוד המוכר מרגיש תמידית מנוצל במידה מסויימת,
וכך נוצר קשר לא בריא שאינו מבוסס על הדדיות.
תמחור נמוך מדי גם יוצר זילות של המוצר או השירות.
ברגע שהמוכר דורש תמורה הולמת, אינו מרגיש מנוצל והלקוח אינו מרגיש מחוייב
ובסופו של דבר שני הצדדים יוצאים בתחושה של הסכמה בריאה על ערכו הכספי של מוצר או שירות מסויים.

תמחור גבוה מדי עלול ליצור תחושה של חוסר הוגנות מצד הלקוח,
מרמור או כעס ומנגד, המוכר עשוי לחוש כי הוא חייב ללקוח יותר מאשר סוכם ולפעול מתוך תחושות של חוסר נוחות.

על כן, חשוב להשתחרר מדפוסים המקבעים אותנו במחשבה שכסף הוא עניין שולי בעסק שלנו.
כסף הוא עניין מרכזי, בהיותו כלי באמצעותו אנו מציבים תגית מחיר מספרית על זמננו,
השירות שאנו מספקים והמקצועיות שלנו. ככל שנעריך את אלה יותר,
כך תגית המחיר שלנו תהיה גבוהה יותר.
ההערכה שלנו חייבת להיות מעוגנת במציאות ולהיות נכונה לזמן ולמקום,
על מנת לא לתמחר נמוך מדי ולא גבוה מדי כדי שנוכל לבנות מערכות יחסים בריאות ומוצלחות עם לקוחותינו,
המבוססות על הערכה הדדית ושביעות רצון משני הצדדים.
התוצאה תהיה שפע כפול – שלנו ושל לקוחותינו,
שפע שרק ילך ויגבר ככל שנתגבר על העכבות הנוגעות ליחסנו לכסף.

מוזמנות לשתףTweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook