ספריית הדרכה
מוזמנות להצטרף
  • Facebook
  • Google
  • Email

3 טיפים לניהול זמן

Depositphotos_7987620_sנוהלתי, ניהלתי, אנהל. נוהל, מנוהל, ינוהל.

לצערינו, את הזמן, הרי אי אפשר לנהל.

עובדה מוגמרת שאינה בשליטתינו…

הבשורה הטובה שאת עצמינו, יש לנו את הזכות המולדת-לנהל.
כולנו, ללא הבדל דת, גזע ומין, חיים באותה מסגרת זמן- 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. 364.5 אם נהיה מדוייקות:)

לכל אחת מאיתנו במסגרת הזמן הפרטי -יש אילוצים, יש הגבלות "הגדרות גזרה" בחירות ו"נסיבות".

ובתוך כל אלה…אנו המנהלות של חיינו!
קבלי באהבה 3 כללים שיסייעו לך לנהל את עצמך בתוך מטריצת הזמן שברשותך.

1. חוק ההפרדה- הפרידי בין "עיקר" ל"עיקר אחר"

היי נוכחת במה שאת עושה ואז כל דבר ישאב פחות זמן. למשל, אם תתני לילד תשומת לב מלאה כשהוא איתך. הוא יקבל בהבנה, כשתהיי עסוקה במשהו אחר.
אם תפרידי בין המיילים שלך, תוכלי להיות נוכחת בקריאתם ולהפיק מהם את המירב.
השבוע, בעקבות הכנס האינטרנטי בו השתתפתי, נשים רבות פנו אלי ואמרו לי שמאוד רצו לשמוע את ההרצאה שלי, אבל לא נרשמו כי הן לא רוצות אח"כ להיות "מופצצות במיילים, מהמשתתפים בכנס".
אז עניתי לה: תפרידי!
מייל אישי (לחברים ובני משפחה)
מייל  עסקי (טוב במקרה שלי,  יש לי 3 מיילים, כי לכל עסק יש לי מייל נפרד..)
ומייל ייעודי שאיתו נרשמים לרשימות תפוצה. 
ואז  את נכנסת למייל בזמן מוגדר- זה יכול להיות פעם בשבוע, פעמיים בשבוע. לא יותר!
עוברת על המילים שמעניינים אותך (פעמים רבות אלו מיילים חוזרים לכן כדאי להסתכל מלמעלה (מ"הכי טרי" לרדת למטה..)
וכך,המיילים כבר לא מטרידים,  כי את בוחרת מתי לראות, והמיילים לא מסיחים את דעתך בזמן העבודה!

 2. חוק הריכוז – רכזי משימות דומות.

תארי לך שאת יוצאת לקניות, מכניסה מצרך מזון לעגלה,  הולכת למוצרי טואלטיקה ואז שוב חוזרת למזון… (אם במקרה כך את עושה קניות, אז וודאי את מכירה על בשרך את בזבוז האנרגיה..)
וכך גם בעסק-  לאחרונה נחשפתי למערכת שמרכזת את השיווק כולו במקום אחד- גם בלוג, גם רשימות תפוצה, גם פרסום בקבוצות.
מעבר לחסכון המשמעותי באנרגיה, זה גם מצוין למי שאיננה טכנולוגית כמוני..)
מצ"ב את התוכנה, יש התנסות לשבועיים מתנה (שווה לבדוק, אין שום התחייבות!)
גילוי נאות- כמשפיעה בתחום העסקים, קיבלתי אפשרות להעניק 30 רשיונות לשנה במחיר נמוך מאוד(!)
אחרי שניסיתי במשך שבועים וראיתי תוצאות, ואחרי שהצעתי קודם כל ללקוחותיי, נשארו לי עוד 12 רשיונות לחלק כך שכל הקודמת זוכה.
(אחרי שתתנסי בתוכנה, אם תחליטי לרכוש אותה, מוזמנת לפנות אלי, אם ישארו לי רשיונות מוזלים לחלוקה, אשמח לתת לך)
 

3. חוק הבחירה – אמרי 'לא' למטלות שאינן נחוצות.

הגדירי מהן המטרות שלך וקבעי לוח זמנים לפני שאת מסכימה לקחת התחייבות לעבודה נוספת. כשאת מסכימה לקחת על עצמך משימה מסוימת (אפילו לארח את המשפחה, או להשתתף בועד הכיתה) רצוי לשקול ראשית כמה זמן זה דורש ממך ולחשב כמה שעות בדיוק, כיצד ואיך זה נכנס ליומן. אם אין לפעילות הזו זמן ביומן זה יגרור מתח ורגשות אשמה ועדיף לוותר עליה מראש.

בהצלחה! 
שיהיה לך ניהול נכון, שיהיה לך קל, ושתהני מהדרך 
שלך
טל מזור- גברת ת'כלס
מייסדת ומנהלת ארגון אמ"א שפ"ע
שלך, טל מזור
מוזמנות לשתףTweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook